Monday, August 19, 2013

"Saya Nak Duit Raya Cik Misya!!!"

Tengok tajuk pun dah tahu..
DUIT RAYA..sapa tak nak kan kalau ada orang yang baik hati nak bagi kat Adda yang dah besar tapi comel mcm kanak2 ribena ni..(tutup muka)..huhuhu
Cik Misya la orang yang baik hati sudi nak bagi kat kita2 yang bertuah ni..jom cepat2 join contest "Saya Nak Duit Raya Cik Misya!!!" sebelum tarikh tutup 20 Ogos 2013 (12 tengah malam)..

Klik banner untuk join

Makasih Cik Misya jemput Adda..
Pengalaman dapat duit raya paling banyak masa sekolah rendah la..siapa setuju angkat tangan..
sebab zaman Adda dulu lepas sembahyang raya kitaorang dah cepat2 lari laju2 beratur kat kubur..
nanti orang besar2 dari masjid datang bagi duit raya..hehehe..
dah kutip duit raya kat kubur kita serbu rumah pertama depan kubur tu..
bukan nak makan sangat tapi yang penting duit raya..waaaaaa..malu dah terbongkar niat sebenar tu..
eh kita budak2 tau lagipun kita konvoi beramai2 dengan kawan2..memang jalan2 nak kutip duit raya sambil bermaafan di hari lebaran..hekhek..
lepas dah dapat duit raya teruskan ke rumah seterusnya sampai habis satu kampung..
dah habis tu jalan lelaju nak balik umah..biar cepat sampai..
kita nak kutip duit raya kat Toknek,Tokwan, Pak Saudara, Mak Saudara..hahaha...
dalam otak ni asyik fikir duit raya ja..makan mmg tak fikir sbb perut dah kembung kot..satu kampung..
bukan sebuah tapi dekat berpuluh buah...hehehe
petangnya mula la buka beg tangan bulu2 yang cantik tu nak kira det raya..
paling banyak pernah dapat RM300++
paling sikit RM0.00..waaaa..sobs..sobs..sobs...
sebab dah makin besar..dah kerja memang tak dapat la duit raya..
giliran kita pulak nak bagi duit raya kat bebudak yang datang umah...weeeeee... :)))

Adda tag :



5 comments:

krole said...

selamat bersegmen adda...wah thanks for the tag...maaf tak sempat join..baru ada msa berblog..adik krole nak kahwin kat sni...so sbuk skit...tq skali lagi.

Cik Misya (Aimi Syahirah) said...

Menarik cerita duit raya anda!:) TQ for joining.. Senarai perserta telah di update. Jom kunjung-mengunjung.. Salam Aidilfitri..:) http://www.aimisyahirah.com/2013/08/senarai-peserta-contest-saya-nak-duit.html

Shark Kay said...

Hoho..
Ada jugak ek org ks duit raya kt kubur..
Shark br je join

http://citershark.blogspot.com/2013/08/saya-nak-duit-raya-cik-misya.html?m=1

AyuInsYiraH said...

salam...ayu dtg dari segmen yang sama... ada masa nanti singgah la ke blog ayu ye..

http://www.ayuinsyirah.my/2013/08/saya-nak-duit-raya-cik-misya.html

pha is said...

datang follow dan singgah sini dari segmen yg sama..
#258

http://pening-pala.blogspot.com/2013/08/segmen-saya-nak-duit-raya-cik-misya.html