Monday, August 26, 2013

Cerita Raya Adda Part 1


Macam mana sambutan raya korang..

Mesti best kan..berjalan sakan la yer tak..

Baju baru,kasut baru,beg baru,tudung/lebai baru..hikhikhik..

Adda sambut raya ala kadar ja..juz kuih raya dua jenis,kerepek dan ketupat palas..

Tahun ni tak sempat nak beraya macam tahun lepas..cuti raya 3 hari ja..

Raya pertama memang kat rumah seharian..

Raya kedua dan ketiga baru jalan2 ke rumah kawan..

Itupun boleh bilang rumah ja yang adda sempat kunjungi..huhuhu

First ke rumah saudara di kampung..memang wajib setiap tahun PakNgah Adda buat makan2 untuk semua keluarga..

macam2 ada..memang menambah berat dan lemak..hekhek..

Seterusnya ke rumah Cik Tunang Adda..

gosip macam2 cerita sampaikan tak sedar dah lewat nak ke umah seterusnya..hehehe..

Lama tak jumpa..sorang kat utara sorang lagi kat selatan..sekali dah jumpa tu yang rasa mcm masa mencemburui ja..





Sempat la snap pic kenangan untuk hari raya tahun ni..

Siap2 salam dan minta diri terus bertolak ke umah kawan baik adda..

Lupa nak snap pic kat sana..adda sampai pun dah lewat petang..

Borak pun kejap ja..lepas magrib terus bertolak balik..

Sebabnya member adda nak ikut ke rumah adda pulak..

Itupun kejap je dia datang..nak balik tolong maknya balut ketupat palas..

lepas diaorang balik terus ja mandi2 dan tidur...zzzzzzz

4 comments:

Noor Mala Shahar said...

seronok beraya dengan kawan-kawan....teringat masa lalu


DIGI satu

Addasyuhadadisini said...

Puan Noor mala shahar..a,a..seronok kan bila dpat kenang balik..:))

binibeckham said...

dah macam kumpulan nasyid dh tu ekekeke

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

meriah raya dengan kawan2.. sedap ketupat palas tu.. :D