Monday, January 14, 2013

Sahabat, Kawan, Teman selamanya..

ari ni aku nak kongsi ngan korang..
siapa sahabat,kawan,teman yang selalu ada dalam hidup aku..
susah atau senang dia selalu ada..
tak pernah berkira dari segi duit atau masa..
walaupun dia sibuk time tu tapi dia akan cri jgak msa untuk aku..
walaupun dia tengah sesak tapi dia still bagi aku pinjam duit..
kami menangis,ketawa,bergaduh dalam setiap perkara..
tapi kami tetap rapat dan tak pernah lupakan satu sama lain..
dia selalu bagi kekuatan dan sokong aku waktu aku down..
disebabkan dia ni lembut dan perempuan melayu terakhir bagi aku..
memang dia lembut dan sopan weh..aku tak tipu..
tapi orang selalu ambik kesempatan dan buli dia..cian dia kan..
dia tak mengeluh tapi senyum ja..
adoii..aku ni plak yang bengang kadang-kadang..
suka-suka hati ja korang nak buli Cik Tunang (panggilan aku ke dia)..
dan ni la Cik Tunang merangkap BFF aku..
doakan yer korang persahabtan yang kami bina ni kekal dunia dan akhirat..
In Syaa Allah..  
 comelkan Cik Tunang @ Mici Tecik saya..


 anak tunggal dan bergelar Mak Ucu..saya ja belum lagi..





 bakal menjadi Nurse.. In syaa Allah lagi 2 Tahun..
doakan Cik Tunang saya berjaya dalam apa jua bidang yang dia ceburi..

  • Sahabat adalah teman sehidup semati. Sanggup bersusah payah dan menempuh segala onak dan duri dalam hidup ini. 
  • Sahabat keseorang yang sangat memahami, tidak hanya muncul di saat sahabatnya gembira...tetapi tetap ada di sisi walau apa yang terjadi pada sahabatnya. 
  • Sahabat juga bagi aku seorang yang akan memberi pendapat dan pandangan yang terbaik untuk sahabatnya dan tidak sanggup melihat sahabatnya sedih. Bagi aku nilai seorang sahabat susah untuk dicari. 
  • Sahabat umpama 1000 orang kawan.

Kawan pula adalah seorang yang akan datang dan pergi dalam hidup seseorang. Bila kita gembira atau ketawa kegembiraan.. kawan akan muncul di sisi untuk sama-sama meraikan kegembiraan...tapi bila kita sedih dan terluka... kawan datang bertanya khabar sahaja lepas tu berlari meninggalkan kita keseorangan....
TAK semua kawan boleh jadi RAKAN, 

TAK semua rakan boleh jadi TEMAN,


TAK semua teman boleh jadi SAHABAT,


jadi kalau anda punya SAHABAT,

HARGAI MEREKA SELAGI MEREKA DI SISI KITA..







No comments: