Sunday, September 1, 2013

Lalainya Diri Ini


Lalainya adda ni..
selalu hilangkan barang..
ada satu petang tu..lepas habis rehat..
adda terus masuk ofis..
sampai2 ja terus buat kerja dan tak terfikir pun ada terjatuhkan barang..
tetiba ja abang guard datang dan goyangkan kunci motor depan mata..

adda : Eh..jumpa kat mana ni.."
abg guard : Jumpa kat tepi motor tadi..mungkin terjatuh dan awak tak sedar.."
adda : alhamdulillah nasib abg jumpa..kalau orang lain rasanya memang tak dapat diselamatkan la motor adda tu..apa pun terima kasih ya.."
abg guard : sama2..lain kali hati2 sikit..jaga barang elok2.."
adda : baik bos (tabib)..hihihi.."

alhamdulillah nasib ada orang baik mcm abg guard kat tempat kaja adda ni..
kalau la dia jahat boleh ja dia ambil dan tak serahkan kunci tu pada adda..
tapi amanah yang ada dalam diri semua tu tak jadi..kan..kan..
apa pun lepas ni adda kena lebih berhati2 la..dah tak boleh lalai lagi..
kalau hilang en comel (motor) tu..nangis tak berlagu..sobs..sobs..sobs..
terima kasih abg guard..jasamu dikenang..wiwiwiwi..

ni la kunci untuk hidupkan En. comel adda..
hehehe

8 comments:

ejulz said...

salam pkenalan.. singgah sini.. dulu bnyk kali jugak terlupa kunci, alhamdulillah xde org curi motor.. hehe

Addasyuhadadisini said...

ejulz..nasib baik kan x hilang..lpas ni kena selalu beingat la.. :))

Noor Mala Shahar said...

dulu biasa tertinggal atas bumbung kereta....kereta sedang bergerak ada orang bagi tahu...

RHB satu

mujahidah maisarah said...

wah.bagusnya brader tu. amanah.tht's right.

Che Rosliza Che Mat said...

Nasib baik pak guard jumpa kunci tue...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

nasib baik guard tu jujur.. kalau tak, tak tahulah apa jadi..

Aku Penghibur said...

nasib baik ada yang jujur dan baik hati pulang.. kalau tidak ..terukkan ..kena lebih alert lepas nie

Khamsi Abdullah said...

Saya pernah kena bahan ngan guard sebab tertinggal kunci...malu tu..