Monday, July 8, 2013

Maksud Nama Bayi Lelaki dalam Islam


Adda suka tengok nama-nama bayi..
semuanya sedap2 je tlinga ni dengar dan nak paggil..
makin lama makin moden tapi masih mempunyai maksud yang baik..
ye la macam yang kita tahu..
kalau kita beri nama punyai maksud yang baik..
bila kita panggil baby seperti satu doa..
cuma jangan la gabungkan nama yang panjang2 sangat..
nanti nak isi borang  tak muat..hehehe
jom kita tengok antara nama bayi yang adda suka..
weeeeeeee..bila la nak ada baby sndri..teeetttttttttt..
zaaaaaaaaaaasssssss..



Qamarul Islam : Bulan Islam 
Zaim Junaydi : Pemimpin / Parajurit
Abid Khalis : Hamba Yang Ikhlas
Fadhlan Humaidi : Kelebihan dan kepujian
Haris Mursyidi : Pengawal atau penjaga
Hafizin Jamil: Orang yang kuat ingatan, comel
Nukman Hamzi : Kebaikan & ketegasanku
Zahir Farhan : Nyata dan menyenangkan
Amir Sabrin : Ketua, Kesabaran
Fahman Hakim : Mengerti dan bijaksana
Fattah Rifqi : Penakluk & lemah lembut
Wazif Faruqi : Yang tekun, gigih & nisbah
Hasif Nizar : Kemas, rapi & yang memerintah
Nazim Nasrawi : Penyajak & Nisbah
Wafiq Qawiem : Berjaya & yang lurus



amboi..amboi kamu..tengok apa tu..

8 comments:

Aida Ismail said...

Best jugak nama2 ni. Nanti ada baby lelaki, boleh la bagi nama2 macam ni. Hee~

Addasyuhadadisini said...

aida..ha jenguk sini nnt bla dah dpat bby..hehehe.. :)

Iema Epul said...
This comment has been removed by the author.
Iema Epul said...

Sy bakal melahirkan bayi lelaki..insha Allah..nak minta cadangan nama bagi gabungan h & a..tq admin

Addasyuhadadisini said...

iema epul..

Hazim Aiman
Aiman - Berkat, Yang bertuah, kanan
Hazim - Tegas, cermat, bijak, teliti


Haziq Akmal
Haziq - Cerdik, pandai
Akmal - Sempurna, sangat pandai

Habib Afiq
Afiq - Yang mulia
Habib - Beloved

nadiayana atan said...

ada x cadangan nama gabungan untuk bayi lelaki a & n

nadiayana atan said...

ada x cadangan gabungan nama a & n untuk bayi lelaki?

nadiayana atan said...

ada x cadangan nama gabungan huruf a & n untuk bayi lelaki?