Wednesday, October 10, 2012

Madah Pujangga..hehehe

"Terlalu menjaga sampai satu hari nanti kita akan tersedar 
rupanya apa yg kita lakukan langsung tak dihargai..
kenapa tak pernah serik dari pengalaman..
mungkin kerana terlalu menghargai sampai lupa akn diri sendiri"

haaaaa..madah pujangga dah keluaq nih...
cer gtau aku apa yang korang faham ngan ayat kat atas tu...
ish susah jugak nak nafsir kalau tak lalui pengalaman ni kan..
aku nih pengalaman putus cintan cintun ni tak banyak..hehehe..
maklum la teman ni idoppp la cantik..comeiiii je lebih(ayat perasaan ni)..hakhak
jadinyerrrr aku idakkk lerrr banyak pengalaman dikecewakan..ishhhhh..mintak simpang...
sakittt owhhhhhhhhhh...makan tak lalu,tidooo malam tak lena..
aduhhhh serik dengar ayat nih...
"ayang(panggilan zaman ceq) mulai ari ni kita putus" 
maunya ceq lari terjun bangunan...hohoho
aihhhh tak..tak..tak..aku masih kuat iman..
apa yang susah kalau dah dia tak mahu kan ekau..ekau cari je la yang lain...
kan ada ayat bunyinya begini ye anak-anak..hehehe..
 
"Jangan pernah alpa, Allah itu senantiasa ada, Allah itu penyayang sifatnya. Justeru mengadulah pada Allah, bercerita lah dengan Allah. Yang Maha Mengerti itu cuma Dia. Walau sedalam mana gurisan luka, walau seluas langit hamparan derita, kejarlah Allah, carilah Allah! Percayalah kan kau temu BAHAGIA" 


atau


" "Kadang-kadang Allah datangkan mendung dulu namun x semestinya hujan..kadang-kadang tak sempat hujan angin dah halau mendung tu dan biarkan langit cerah kembali..kalaupun hujan pasti berhenti dan Allah hadiahkan pelangi untuk kembali berseri..."

 
haaaaaaa...kan aku dah kata setiap yang jadi mesti Allah dah sediakan untuk kita yang lebih baik..kalau bukan hari ini..esok..lusa..tulat...ekau tunggu je la..
tak payah la ekau terjun bangunan tu..bunuh diriii 2 kan golongan yang takda iman...
aihhh tetiba ja aku berletiaq panjang leborrrrrrrrr dalam nii....

harap-harapnya kawan-kawan kat luar sana,fikir dulu sebelum buat sesuatu...
jangan ikut hati dan nafsu yang selalu dihasut syaitonnn nirojimmm tu haaa...
sudah..sudah..sudah..dah mula bebel ni sampai esok tak habis..
hehehehe...
salam sayang dari aku yerrrr..

Adda Syuhada 



 


No comments: