Thursday, December 5, 2013

Melawat Mak Saudara Balik Haji


sebelum ni ada la adda melawat mak saudara adda yang baru balik tunaikan Haji
suka sangat kalau dapat minum air zam-zam..
tapi zaman kocik2 dulu kala..seriuss kena paksa tau kalau mama suruh minum air zam-zam..
sebab kalau perasan kan air zam-zam ni ada rasa yang lain sesangat dari air biasa..wiwiwwiwi
bila dah besar ni tak perlu suruh..adda yang akan sua gelas dulu dari orang lain..hikhik

 antara makanan yang dibawa balik dari Mekah untuk tetamu
Buah Kurma, Kacang bijan, Kacang Cerdik,Kacang kuda, Coklat Arab..
nampak ja coklat arab reramai serbu..tapi sekali makan sebiji..
semua letak balik sebab manis ya ampun..
fuhhh..lain la rasa dari coklat kita..disaluti coklat dan lapisan kedua ada sikit biskut dan tengah2 tu diaorang letak kacang apa tak tahu plak adda
tulisan semua arab..tak tahu nak baca..huhuhuhu

 mesti korang perasan..kalau nak minum air zam-zam mesti dalam cawan atau gelas yang comeyyy cenggini..
disebabkan suka air zam-zam ni..2 3 gelas tak cukup..hikhik..
kecikk benorrr cawannya..

antara buah tangan yang adda dapat dari mak saudara adda..
terima kasih MakChaq ingat kat anak buah sorang ni..hihi

7 comments:

asha hana said...

dulu masa kecik2 tak ada akal sangat kan. hana pown tak suka dulu2 minum air nie. sebab rasa lain. tp dah besar in sha ALLAH akan jadi suka. sebab ada manfaatnya yang tersendiri air ni kan? :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comel cerek tu.. akak suka minum air zamzam baru bawa balik dari mekah..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

selamat berhujung minggu adda.. kedah hari ni kerja kan?

Dwi Alfina said...

assalamualaikum :)

salam kenal yaa dari blogger indonesia

ijin follow blog biar makin akrab :)

Fandhy Bonthaink said...

selamat malam postinganya menarik

http://f4ndhy.blogspot.com/2013/03/kakek-tua-menanti-ajal.html

NARDtheNERD said...

sedappnya kacang cerdik tuu..

The Modest Ustaz said...

Alhamdulillh...follow sni.. jmput la http://themodestustaz.blogspot.com/